Holokausto muziejuje

Šaltą, bet saulėtą rytą mes, didžioji dalis septintos klasės mokinių, nekantriai laukėme autobuso. Paskutinę dieną prieš rudens atostogas vykome į Lietuvos sostinę – Vilnių. Ten mūsų laukė dvi įdomios ekskursijos po muziejus ir nuostabus spektaklis.

Pasibaigus ekskursijai muziejuje

Pirmoji stotelė sostinėje – žaliame namelyje įsikūrusi Holokausto ekspozicija. Ten mus pasitiko ekskursijos gidas. Ekspoziciją sudaro šeši kambariai, užpildyti rašytiniais bei nerašytiniais šaltiniais. Pabuvoję kiekviename, mes išgirdome kažką naujo. Sužinojome, kad daugybė garsių ir talentingų žmonių buvo ar yra žydai. Taip pat net žymiosios Kornejaus Čiukovskio pasakos „Daktaras Aiskauda“ prototipu tapo žydų kilmės daktaras Cemachas Šabadas. Kad ir kokie geri ar talentingi žydai buvo, bet jie neįtiko vokiečiams ir Adolfui Hitleriui. Gidas pasakojo, jog kai 1941 m. birželio 22 d. į Lietuvos teritoriją įžengė nacistinės Vokietijos kariuomenė, šalyje gyveno apie 240 tūkstančių žydų. Karui pasibaigus jų liko maždaug 10 tūkstančių. Apie 94 procentus Lietuvos žydų atgulė Paneriuose, netoli Vilniaus, Kauno IX forte ar duobėse netoli gimtųjų namų – miške ar žydų kapinėse. Dažnas buvo nužudytas savo kaimyno, kartais – suolo draugo, bendradarbio, paciento… Pirmajame Holokausto Lietuvoje etape buvo nužudyta apie 77 tūkstančius žydų, labai sumažėjo jų skaičius didžiuosiuose miestuose – Vilniuje, Kaune, Šiauliuose. Nuo tada buvo pradedami kurti getai, kuriuose žmonės buvo naikinami ne iškart, o pamažu. 1944 m. vasarą traukdamiesi iš Lietuvos vokiečiai išsivežė paskutiniuosius getuose gyvenusius žydus, kurių dauguma žuvo koncentracijos stovyklose. Lietuvoje liko maža saujelė išsigelbėjusių žydų. Jiems, rizikuodami savo gyvybėmis, padėjo gerų širdžių žmonės.

Šarvuotyje

Įsiamžinome prie tanko

Antroji ekskursija vyko Karo technikos Vilniaus skyriuje. Išklausę gido pasakojimo sužinojome, kad Vytauto Didžiojo karo muziejaus Vilniaus skyrius atidarytas 2008 m. lapkričio 4 d. Jame eksponuojami Lietuvos kariuomenės technikos pavyzdžiai. Ekspozicijoje lankytojai gali pamatyti pabūklą, katerį, motociklų, įvairios ratinės ir vikšrinės technikos: šarvuočių, mažųjų visureigių, benzinvežių bei tankus, kuriuos 2006 metais muziejui padovanojo Lenkijos gynybos ministerija. Buvome nuvesti į patalpas, kuriuose anksčiau buvo parako saugykla, o dabar laikomos nenaudojamos patrankos ir šoviniai. Pamatėme šarvuotą „Mercedes – Benz S“ klasės automobilį, kuriame ne vieną kartą yra sėdėjęs Lietuvos prezidentas Algirdas Mykolas Brazauskas. Dabar į jį turėjo atsisėsti mus atlydėjusios mokytojos ir garsiai šaukti. Taip mes įsitikinome, jog šis automobilis nepraleidžia garso. Galėjome įlipti į šarvuotį, karo automobilį, skirtą gaminti maistą ir net medicinos punkto automobilį. Šią ekskursiją baigėme, sustoję prie tanko bendrai nuotraukai.

Laukdami spektaklio, laiką leidome prekybos ir pramogų centre Akropolis: kas pažiūrėjo filmą, kas išbandė ledo slidumą ar tiesiog pasivaikščiojo.

Taigi šeštą valandą jau sėdėjome Vilniaus mažajame teatre ir laukėme „Kito Kampo“ spektaklio. Tai vienintelis profesionalus improvizacijos teatras Lietuvoje. Šis spektaklis – didelė juoko ir gerų emocijų dozė. Visas scenas ar didžiąją jų dalį galvoja žiūrovai, o aktoriai, sužinoję temą, pradeda improvizuoti taip, kad žiūrovams nuo juoko įskausta žandus ir pilvus.

Grįžę namo pradėjome džiaugtis rudens atostogomis, o už linksmą ir puikiai suplanuotą dieną esame labai dėkingi klasės auklėtojai Daivai Krikščionaitienei.

Greta Stankevičiūtė, 7 klasės mokinė.
Nuotr. autorės.

Artėja

Numatytų renginių nėra.

Dienynas

Dirbę pedagogai

Mintys

"Nepakanka turėti išminties, reikia mokėti ja naudotis."