Europos parke

Įpusėjus kalendoriniam rudeniui, o dienoms vis labiau ilgėjant, kad praskaidrintumėme niūrias rudens dienas, mes, pirmos gimnazijos klasės mokiniai, sugalvojome nuvykti į Vilnių ir ten aplankyti Europos parką, LR Seimą bei pažiūrėti spektaklį „Savižudis“.

Pirmoji mūsų stotelė buvo Europos parkas, įkurtas 1991 metais skulptoriaus Gintaro Karoso. Čia eksponuojama daugiau kaip 100 meno kūrinių, kurių autoriai – 34 pasaulio šalių menininkai. Pirmąją skulptūrą sukūrė pats G. Karosas. Ši skulptūra tapo Europos parko simboliu, o jos stilizuotas piešinys naudojamas parko logotipe. Europos parkas laikomas vienu įspūdingiausių šiuolaikinio meno muziejų po atviru dangumi ir užimantis 55 ha plotą. Ten, kur dabar yra muziejaus teritorija, prieš 20 metų buvo apleistas pelkėtas miškas. Sumanius įkurti muziejų, miškas buvo išvalytas, nutiesti takai, iškasti tvenkiniai. Net ir šaltą rytą buvo smagu pasivaikščioti ir pamatyti tokią galybę įdomių skulptūrų, kurios kiekviena žavi savaip.

Istorinėje Seimo salėje

Apžiūrėję Europos parką keliavome toliau, į Vilnių, kur mūsų laukė ekskursija Lietuvos Respublikos Seime su Informacijos ir komunikacijos departamento Ryšių su visuomene skyriaus darbuotoja ir žurnalistu bei LR Seimo nariu Roku Žilinsku. Kartu su jais aplankėme Seimo posėdžių salę, spaudos konferencijų salę, Aleksandro Stulginskio, Konstitucijos, Prezidento ir istorinę Kovo 11-osios Akto salę. Apžiūrėjome pirmuosius ir antruosius rūmus jungiančią galeriją, taip pat antruosius ir trečiuosius rūmus jungiančią galeriją, kitų valstybių svarbių asmenų nuotraukas, kurie lankėsi Lietuvoje, pirmininkų portretus, Vitražo galeriją. Sužinojome daugiau apie Seimo darbą, struktūrą ir istoriją. Pasibaigus ekskursijai, Rokas Žilinskas mus pavaišino pietumis. Sėdėjome prie vieno didelio, šeimyninio stalo, dalinomės mintimis, klausėmės politiko įžvalgų ir be abejojo mėgavomės skaniais pietumis.

Su Seimo nariu Roku Žilinsku

Paskutinė stotelė – Vilniaus mažasis teatras. Stebėjome pagal dramatišką Nikolajaus Erdmano pjesę sukurtą spektaklį „Savižudis“, kurio režisierė Gabrielė Tuminaitė. Pagrindinis spektaklio veikėjas Semionas Semionovičius Podsekalnikovas – bedarbis, tinginys, apsuptas buities, įsuktas į populizmo idėjų sūkurį. Tik priežasčių, kodėl jis yra nevykęs, neieškantis savyje – dėl visko kalta aplinka. Pjesė yra apie populizmą, apie žmogų, kuriuo pasinaudojo aplinkiniai, įtikinę nusižudyti visuomenės labui. Bet kuo didesnį Semionas spaudimą jautė, tuo noras nusižudyti mažėjo. Tam, kad suprastum gyvenimo prasmę, reikia prieiti ribą. Verčiamas nusižudyti ir skaičiuojantis sekundes iki gaiduko paspaudimo, Semionas supranta, kad nori gyventi...

Po spektaklio naktiniu, švieselių pilnu ir gyvu Vilniumi judėjome autobuso link, kuris buvo netoliese ir vykome namo. Už šią ekskursiją dėkojame auklėtojai Daivai Krikščionaitienei ir, žinoma, LR seimo nariui Rokui Žilinskui už tokį šiltą priėmimą, pietus ir laiką, praleistą su mumis.

Greta Stankevičiūtė, I g klasė.
Nuotraukos autorės

Artėja

Numatytų renginių nėra.

Dienynas

Dirbę pedagogai

Mintys

"Jei mokame atsispirti savo aistroms, tai paprastai ne todėl, kad esame stiprūs, o todėl, kad tos aistros silpnos."