J. Biliūno tėviškėje

Gražią, saulėtą rugsėjo pabaigos dieną mes, šeštokai, vykome į Anykščius. Tai buvo nuotaikinga ir turininga išvyka į padavimais ir legendomis apipintą Anykščių kraštą, viliojantį vaizdingomis apylinkėmis ir įdomių lankytinų vietovių gausa. Pirmoji stotelė – Niūronys, rašytojo Jono Biliūno tėviškė. Apsilankę muziejuje išgirdome pasakojimą apie būsimo rašytojo gyvenimą, nuotykius, vėliau tapusius jo kūrybos dalimi. Buvo galima įsigyti ir Jono Biliūno knygų. Vėliau važiavome prie Jono Biliūno kapo, kopėme į Laimės žiburį.

Prie A. Vienuolio namo-muziejaus

Apsilankėme ir  kito anykštėno Antano Baranausko klėtelėje, žiūrėjome filmuką. Kankorėžiukas mums papasakojo apie A. Baranausko gyvenimą ir klėtelės istoriją. Šalia A. Baranausko įsikūręs ir A. Vienuolio-Žukausko memorialinis muziejus. Užsukę čia, galėjome pamatyti įvairių senovinių daiktų iš A. Vienuolio gyvenimo, jo giminės nuotraukų. Antrame aukšte gyvenami kambariai, atkurti arba išlikę iki šių laikų. Buvome ir tautodailininko Stanislovo Petraškos akmens tapybos parodoje. Ten paveikslai tokie tikroviški, kad iš toli atrodė kaip nutapyti paprastais dažais!

Pasidarę nuotraukas prie A. Baranausko paminklo, vykome į Liudvikos ir Stanislovo Didžiulių sodybą - muziejų, kur mes visų pirma buvome pavaišinti kvapnia žolelių arbata, pyragu, slyvomis bei  avietėmis. Lietuviško rašto draudimo laikais sodyba buvo spaudos platinimo centras, yra išlikusi draudžiamosios spaudos slėptuvė. Tad teko pažaisti knygnešius. Berniukai buvo žandarai, o mergaitės-knygnešės. Sužinoję daug įdomių dalykų apie knygnešius, rašytoją Liudviką Didžiulienę – Žmoną bei jos vyrą bibliofilą Stanislovą, kieme galėjome pažaisti senovinį žaidimą ripką.

Prie Laimės žiburio

Paskui prasidėjo pramogos: važiavome prie Puntuko akmens bei Lajų tako. Lajų take užlipę į pačią viršūnę matėme visą  vaizdą iš viršaus. Vaizdas buvo nuostabus, nors kai kam bauginantis.

Pasivaikščioję po apylinkes, pasistiprinę kebabais, pasmaližiavę ledų  bei kitų saldumynų, tęsėme kelionę. Užsukome į šv. Mato bažnyčią.  Kelionės tikslas – pasižvalgyti į Anykščius iš aukštai. Užlipę laiptais į bokštą matėme neapsakomai puikų Anykščių miesto vaizdą! Kai grįžome į autobusą, važiavome prie Vorutos piliakalnio. Ten visiems užteko laiko pasivaikščioti bei palaipioti laiptukais.

Kai visi pavargome ir  prisilakstėme iki soties, susėdome į autobusą ir važiavome namo. Kelionė buvo labai smagi!

Deimilė Pivoriūnaitė, 6 kl.

Artėja

Numatytų renginių nėra.

Dienynas

Dirbę pedagogai

Mintys

"Nepakanka turėti išminties, reikia mokėti ja naudotis."