Prie S. Nėries memorialinio muziejaus

Pusė mokslo metų prabėgo žaibišku greičiu. Pirmasis pusmetis jau įveiktas. Kažkam gal ir džiugu, dažniau pasirodo saulė ir artėja taip visų mokinių laukiamos vasaros atostogos. Tačiau mums, dvyliktokams, nėra laiko džiūgauti ar atsipalaiduoti, mūsų laukia svarbus gyvenimo žingsnis – egzaminai ir tolimesnio gyvenimo pasirinkimas. Prasidėjus atostogoms, vieni mokiniai džiaugėsi gražiu oru, kiti ilsėjosi, gal kas nors ir mokėsi, tačiau mes nusprendėme nešvaistyti laiko veltui ir nuvykti į dar vieną edukacinę kelionę.

S. Nėries muziejuje

Artėjant egzaminams, tikrai naudinga prisiminti ir dar kartą pakartoti rašytojų biografijas bei svarbiausius kūrybos bruožus. Su mokytojomis Dainora Biliūnaite, Alfune Deresevičiūte ir Egle Kuzmiene išvykome į Kauną apsilankyti Salomėjos Nėries, Maironio muziejuose bei pabuvoti nacionaliniame Kauno dramos teatre. Pirmoji mūsų pamoka – poetės, lietuvių lyrikės Salomėjos Nėries memorialiniame muziejuje. Šis muziejus įkurtas poetės name Palemone. Erdvioje salėje, buvusioje Bernardo Bučo skulptūros dirbtuvėje, įrengta literatūrinė ekspozicija, kurioje – Salomėjos Nėries gyvenimo ir kūrybos kelias. Lankytojai turi galimybę susipažinti su gausia informacija, pateikta moderniuose stenduose bei stenduose, įtaisytuose monitoriuose. Literatūrinėje ekspozicijoje eksponuojami autentiški poetės daiktai. Atkurti keturi memorialiniai kambariai: Bernardo Bučo žiemos dirbtuvė, Salomėjos Nėries darbo kambarys, šeimos svetainė ir miegamasis. Juose galima rasti ne tik asmeniškai naudotų daiktų, bet ir tarpukaryje gamintus baldus, interjero detales. Muziejuje eksponuojami skulptoriaus darbo įrankiai, svetainėje sofa, du foteliai, apvalus stalas, sieninis laikrodis, telefono aparatas, radijas, sieninė knygų spinta, stalinė lempa, rašomoji mašinėlė ir kiti šeimos daiktai. Apžiūrėję visą Bučų namą, dalyvavome viktorinoje „Taip arba Ne“. Taip pat klausėmės Salomėjos Nėries skaitomų eilėraščių.

Prie paminklo Maironiui

Antroji mūsų pamoka – poeto, katalikų dvasininko, teologijos daktaro, profesoriaus Jono Mačiulio – Maironio memorialiniame bute. Pravėrus Maironio buto duris, suskamba kanklės. Kiekvienas ten žengiame lyg į tvirtovę. Dailūs senoviniai baldai, raudono aksomo sofos, spintos, pilnos retų knygų, puošnūs laikrodžiai, skulptūros, paveikslai leidžia mums jaustis garbingais svečiais. Šiuose namuose poetas gyveno iki mirties. Rašydavo ankstyvą rytą, kai kambarį nutvieksdavo saulė. Sėdėdavo pasirėmęs ranka, žvelgdavo pro langą į Rotušės aikštę. Muziejuje saugomas Maironio archyvas bei memorialinis palikimas. Ekskursijos pabaigoje visi pasijutome esą gidai, ieškojome atsakymų į pateiktus klausimus ir pristatėme Maironio biografiją bei kūrybą.

Ir paskutinis mūsų kelionės objektas – spektaklis „Balta drobulė“ nacionaliniame Kauno dramos teatre. 87-asis – poetas Antanas Garšva, neturėdamas galimybės pasišvęsti vien savo kūrybai ir siekti sielos nemirtingumo, priverstas dirbti sizifišką liftininko darbą didžiausiame New Yorko viešbutyje. Jo suskaldytos sąmonės neapleidžia gimtųjų namų ilgesys, o protarpiais šmėžčioja kadaise mylėtų moterų atvaizdai. Garšva atsisako meilės, nutraukia žmogiškus ryšius, lieka vienišas lifto narve ir visgi nuolatos gyvena vilties išsipildymo troškime.

Visuomet smagu keliauti ir mokytis kitaip nei suole su knyga bei pažinti pasaulį vizualiai. Todėl nebijokite išeiti iš tų keturių sienų ir žvelkite į pasaulį plačiau. Taip pat norime nuoširdžiai padėkoti mokytojai Dainorai Biliūnaitei, kuri turėdama savo auklėtinius globoja ir mus, dvyliktokus, taip suteikdama mums galimybę tobulėti.

Evelina KUNDAVIČIŪTĖ, IIIg kl.

Artėja

Dienynas

Dirbę pedagogai

Mintys

"Kas save niekina, tas vis tiek gerbia save kaip niekintoją."