Grupė šeštokų su auklėtoja

Mes, grupė šeštos bei septintos klasės mokinių, spalio 19 dieną važiavome į Vilnių. Aplankėme „UNO parks“. Laipioti medžiuose, aktyviai pramogauti, kur nebūtinas fizinis pasiruošimas, buvo visų mokinių didžiulis noras. Lipama pradedant nuo lengviausių trasų, horizontaliai įrengtų medžiuose iš virvių, medžio ir tvirtinimo elementų. Pirmiausiai visi išklausėme instruktažo, aprūpino laipiojimo apraišais ir buvome nuolat prižiūrimi instruktorių. Parke buvai labai linksma,smagu, bet ir šiek tiek baisu. Kliūtys buvo labai sunkios, bet mes jas vis tik įveikėme.

Laipiojimas Uno parke

Po to vykome prie Vilniaus Arkikatedros bazilikos. Gidė mums papasakojo, kad Katedra – svarbiausia Lietuvos katalikiška šventovė, žymiausias klasicizmo stiliaus pastatas. Arkikatedra mena pirmąjį bandymą krikštyti Lietuvą XIII a. viduryje. Sužinojome, kad Vilniaus katedra turi daugiau kaip šešių šimtmečių istoriją. Šioje šventovėje saugoma daugybė religinių, meno ir istorinių vertybių, kurios svarbios ne tik Vilniaus, bet ir visos Lietuvos žmonėms. Religinis, kultūrinis ir istorinis paveldas – tai prieš mus gyvenusių žmonių palikimas, susijęs su mūsų krašto tikėjimo istorija. Kai kuriuose šaltiniuose buvo minima, kad toje vietoje, kur dabar yra Katedra, anksčiau degė šventoji ugnis, stovėjo pagonių aukuras, ten buvo krikštytas kunigaikštis Žygimantas Augustas.

Poilsio pertraukėlė

Po to ėjome pailsėti į Bernardinų sodą, anksčiau vilniečių vadintą Sereikiškių parku. Jis įsikūręs pačiame Vilniaus centre tarp Gedimino pilies bokšto, Vilnelės ir Bernardinų vienuolyno. Apžiūrėjome gėles ir fontanus bei pažaidėme žaidimų aikštelėje. Mums pasakojo, kad prieš krikščionybę Bernardinų sodo vietoje buvo šventasis miškas, bet prasidėjus krikščionybei, jį iškirto ir plotą atidavė vienuoliams bernardinams. Tame plote pastatė Šv. Onos, Šv. Pranciškaus bažnyčias ir įkūrė Bernardinų sodą.

Dar trumpam užsukome į Europos centrą. Ten mums pasakojo, kad 1989 m. Prancūzijos nacionalinio geografijos instituto mokslininkai nustatė, kad Europos geografinis centras yra Lietuvoje, 26 km į šiaurę nuo Vilniaus. Europos geografinį centrą puošia garsaus lietuvių skulptoriaus Gedimino Jokūbonio kompozicija, skirta Lietuvos įstojimui į ES pažymėti, – balto granito kolona, kurios viršų juosia žvaigždžių karūna.

Už šią smagią ekskursiją dėkojame auklėtojoms Laimai Dijokienei bei Aldonai Žiliukienei.

Lina Abramavičiūtė, 7 kl.

Artėja

Dienynas

Dirbę pedagogai

Mintys

"Žmonės nepasimoko iš istorijos pamokų – ir tai svarbiausia istorijos pamoka."